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Star Wars: Os Últimos Jedi (Star Wars: The Last Jedi, 2017)

Tópico em 'Clube Star Wars' iniciado por Bruce Torres, 17 Ago 2015.

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Sua nota para o filme:

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  1. jrmalta

    jrmalta Usuário

    Sim, concordo. Mas isso é o roteiro. Por isso eu disse que o roteiro sugere que ele superou o mestre. Acho que ninguém vai concordar comigo, mas bastaria ser da mesma forma que é, mas sem ele ter tirado a máscara nunca. Com a máscara ele seria mais obscuro, menos cara de chorão, tudo mudaria pra mim.
    O Anakin, mesmo em formação, passava uma "cara de ira", sei lá, condizente com o "ser fodão". Já o Kylo pra mim é cara de choro, apesar de suas atitudes dizerem o contrário.
     
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  2. Bruce Torres

    Bruce Torres Let's be alone together.

    Ah sim, mas é por isso que o Snoke mandou ele tirar a máscara: para o Ben aprender a "ser a máscara". Porque vimos que, no fim, Vader era apenas um sujeito desconsolado se escondendo dentro daquele traje - Luke enxergou além do corpo robótico.
     
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  3. Gerbur Forja-Quente

    Gerbur Forja-Quente Defensor do Povo de Durin

    Eu também preferiria com a máscara. Acho mais frio, mais assustador pelo mistério de não sabermos quem está lá dentro. Além disso, a máscara dele lembra um capacete nazista.

    Boa parte de Darth Vader é a máscara dele que lembra uma máscara de gás da segunda guerra mundial com um capacete samurai.

    Kylo sem a máscara lembra lembra o Severo Snape de Harry Potter, só que ele é um Snape adolescente, então isso o diminui muito. Dá mesmo um ar de "cara de bebê chorão". rsrs
     
  4. Eriadan

    Eriadan Bears. Beets. Battlestar Galactica. Usuário Premium

    Gostei demais do filme! Realmente existem falhas, mas só percebi a maioria depois de ler os comentários de vocês. Não tinha grandes expectativas e não sou graaande fã do universo Star Wars, e acho que para o meu nível de exigência foi mais do que satisfatório.
     
  5. Bruce Torres

    Bruce Torres Let's be alone together.

    THE LAST JEDI: Unlearning What We Have Learned
    Rian Johnson's film teaches a better way of watching movies.
    By
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    Dec. 28, 2017

    When Luke Skywalker unceremoniously tosses away his lightsaber at the start of Star Wars: The Last Jedi, you’re either with the movie, or the lightsaber. The Last Jedi is a movie about moving on - or more bluntly, “letting the past die." Thus, in order for Star Wars to move forward, we must, as Yoda once said, unlearn what we have learned.

    The Last Jedi is the first film in an age to meaningfully expand this fictional universe, and the first to truly follow through on The Empire Strikes Back’s ethereal ideas around the Force. Far from retreading empty nostalgia, it opens up new horizons, twisting familiar situations to communicate something fresh and exciting. It’s the most mystical movie in the series so far, yet also absolutely about demystification - serving almost as a rebuttal to (in particular) The Force Awakens’ ideas about legends and storytelling.

    But The Last Jedi is less a refutation of The Force Awakens’ specific mystery-boxes than it is a necessary adjustment in how we watch Star Wars movies.
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    , I wrote that Darth Vader's parental revelation and the Darth Sidious "mystery" had turned fans into backstory sleuths incapable of watching a story play out on its own terms. Predictably, that attitude ended up colouring or completely subsuming fan anticipation for The Last Jedi. Many were less interested in what would happen next than in what happened before - especially where it came to Rey's parentage and Snoke's backstory. Snoke’s “true identity” drove fans positively mad with speculation, despite it never having been presented as a mystery to begin with. The Last Jedi did not reveal any secret identity, for there was none to reveal, and went as far as killing Snoke off for good measure (which also handily robs Kylo Ren of an easy redemption). Turns out, Snoke’s only “true” identity was as yet another pointless link to the past - just like the wannabe-Vader mask he thought was so ridiculous.

    More fundamentally, The Last Jedi is a rebuke to the Hero's Journey-centric storytelling that Star Wars helped to popularise and perpetuate back in the ‘70s.

    Firstly, there’s the notion that heroes are destined for greatness. Luke Skywalker may be a nobody when we first meet him, but even by the end of A New Hopehe’s endowed as being the son of a Jedi Knight. Subsequent films render him the offspring of a literal "chosen one" and an equally-literal queen. As a result, when Rey’s parentage was left a mystery in The Force Awakens, fans naturally assumed she was of “significant” descent. The Last Jedi puts paid to such ideas: she's a true nobody, in the way Luke never really was, sold off by nobody parents for quick cash.

    The subtext, of course, is that it doesn't matter who Rey's parents are. In her cave vision in Ahch-To, she asks to see her parents, and observes two silhouettes merging into one - which itself resolves into her own reflection. The only figure that matters is Rey. It's almost the inverse implication of Luke's vision in Empire, which suggested he was doomed to repeat his father's dark path. Rey, on the other hand, only sees Rey. That she has achieved what she has despite her origins is an incredibly powerful statement; along with Finn’s escape from the First Order, it asserts that it is only our actions - not our backgrounds - that make us who we are. Putting people into positions of authority because they were born or “destined” to be there is what got the Jedi in trouble to start with.

    Yes, The Last Jedi (and Luke Skywalker in it) finally addresses the tragic flaws of the Jedi Order: namely, their arrogant belief in their own legend. Just as the old Jedi Order allowed (and arguably even caused) Darths Sidious and Vader to rise to power, so too does Luke blame himself for Kylo Ren's turn to the Dark Side. Different perspectives exist around that, as illustrated in the film's disagreeing flashbacks (and echoed in the throne room sequence, in which three characters' clashing predictions all come true, from a certain point of view), but Luke's involvement in Ben Solo's past can't be denied. Luke was as blinded by his own legend as the Jedi were by theirs - and crucially, only opening his mind to change and learning enables him to achieve his final task.

    Notably, the power in the film's master-student relationship does not lie with the master. The Last Jedi is smart about teaching and learning, depicting it as the two-way street that it is. Rey ends up teaching Luke as many lessons as he teaches her - not the least of which is one in humility: "we are what they grow beyond,” observes Yoda. Legends must move aside, implies the deceased Jedi, to enable new growth.

    And what happens when heroism fails? Central to The Last Jedi is the notion that failure is - again, according to Yoda - “the greatest teacher.” And thus, Star Wars deconstructs its own myth of the harebrained, million-to-one scheme. Poe, Finn, and Rose's complicated plan is
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    , and that's precisely why its failure is so important. Poe's insubordination against Vice-Admiral Holdo is similarly approached with the audience’s viewpoint in mind. We're meant to distrust Holdo, a new character, and trust Poe, a familiar one, so Poe’s wild heroics can disappoint us later. That rug-pull is the best way to teach us this lesson. Sometimes you don’t land the one in a million shot. Sometimes the torpedoes only impact on the surface, and sometimes you suffer colossal losses, thanks to bad decisions or pure shitty luck, and you've got you own that failure and learn from it. Armchair strategists claim the failure of Poe’s plan means it shouldn’t have been in the film - but that’s precisely why it is there. Rebellions against superior forces take work and alliances and trust, not stupid heroics. It's not sexy, but it's how you get the job done.

    In shrugging off the portent and prophecy of the past, The Last Jedi has done something else: created its own iconography. Star Wars Kid reference or not, the decision to close The Last Jedi not on a tableau of existing characters, but on a child looking up to the stars, is significant on multiple levels. It’s a simple, powerful distillation of one of the movie’s themes - that rebellion comes from the common folk, not just chosen heroes - as the child metaphorically beats his ploughshare into a sword, the moon's glint turning his broom into a lightsabre. Fan theories have already emerged as to the identity and plot significance of this kid, but such theories miss the entire point: that he’s a nobody, just another of the huddled masses yearning to breathe free. (And no, he's not coming back.)

    Barring Force ghosts, cameos, or recasting, there will be no human Original Trilogy characters in Star Wars: Episode IX. This new set of characters - Rey, Finn, Poe, Kylo, Rose, precious snivelling Hux - is it. A new generation of characters demands a new generation of audiences - or at least a new generation of thinking. The Last Jedi joins a slew of other 2017 sequels - Logan, T2 Trainspotting, War for the Planet of the Apes - focused, in their own ways, on taking stock of one's deeds, moving beyond the past, and making way for who comes next.

    General Leia’s final line, reassuring Rey that the Resistance has everything it needs, says it all. Their troops may be depleted, their fleet reduced to one beat-up Corellian freighter, but the spirit of the new Rebellion is alive in everyone. Unlike the First Order, whose power stems from military and economic might, and which spends the final battle literally dragging a symbol of its Death Star-obsessed past behind it, the Rebellion is all about love, heart, and belief. The natural world above the mechanical. Friendship above hatred. Facts above prophecy. Just as the Rebels leave the First Order in the dust, so too does The Last Jedi leave behind outdated ideas of what Star Wars can be.

    It all comes back to that lightsaber toss. Ultimately, Star Wars is not about the fighting - the space planes and the laser swords and the ray guns - but about the characters. As such, it must move forward with character - with heart, with compassion, and with humanity.

    "That's how we're going to win. Not fighting what we hate, saving what we love."

    Fonte:
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  6. Até acho interessante o desenvolvimento de Kylo. É legal ver um vilão se formando, de maneira diferente que foi com Anakin, por exemplo. O problema é a forma que estão fazendo isso. Aquela cena em que ele ataca o Luke virtual... Ele é temperamental demais, adolescente demais. Até compreendo que o neto está tentando se distanciar da lenda que foi o avô, sair de sua sombra, seguir o próprio caminho. Mas não há tragédia ali, não há uma dor verdadeira. O que seria o rito de passagem dele, matando o pai, não foi lá essas coisas. Agora matando o mestre também não convenceu.
    Preferia ver um vilão insano, tipo o Coringa do Nolan. Ali sim dá medo. Imagina só um Kylo se desenvolvendo daquele jeito... O que vai acontecer com ele no episódio final? Vai cair de vez na escuridão ou continuar dando seus "chiliques"? Vai voltar para a luz?
     
  7. Bruce Torres

    Bruce Torres Let's be alone together.

    Sim, porque vimos que ele foi atraído para o lado sombrio pela sua própria insegurança e desespero. Tomar o posto de Supremo Líder, por exemplo, parecia envolver a esperança de que Rey ficasse do lado dele. O cara tem um problema sério em encontrar quem o conforte - quem deveria acabou entregando-o às mãos de alguém que tentou matá-lo.

    Mas isso ele só está fazendo agora. O processo aparentemente era o mesmo até o Snoke chamar-lhe a atenção.
     
  8. Bruce Torres

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  9. Bruce Torres

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    HOW “STAR WARS: THE LAST JEDI” MAKES KYLO REN EVEN MORE INTERESTING
    by Olivia Collette
    January 3, 2018

    After watching “Star Wars: The Force Awakens,”
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    . In that piece, I described Kylo as a petulant brat, but there were also other layers to this antagonist who’s willing to kill his own father to prove a point to himself.

    Like I hoped it would, “
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    ” gives us more details about what drove Ben Solo’s transformation into Kylo Ren, and, thank goodness, it’s not clean-cut. You see a history of grown-ups he looks up to consistently letting him down. There are his parents, to start with, who send him away to train as a Jedi. Though we don’t know how Kylo actually felt about that, we’ve often seen, in the Star Wars universe, that children are rarely happy about being sent away. There’s his uncle Luke, also his Jedi master, who tries to kill him in his sleep! Luke, who thought he was preventing Kylo’s trajectory towards the dark side, actually sets off his nephew’s villainy by attacking him.

    This leads Kylo straight to Snoke, but the First Order’s supreme leader is no better than Kylo’s relatives. Snoke reveals that he facilitated the telepathic bond between Kylo and Rey, since he didn’t believe his apprentice could deliver the girl on his own. So Kylo turns on his master, again.

    These terrible role models would be enough to explain Kylo’s penchant for wickedness, but something even more interesting happens when Rey and Kylo annihilate Snoke and every guard in his throne room. Rather than asking Rey to join the First Order, Kylo offers to burn it all down and start anew together.

    This means Kylo isn’t attached to any ideology. He doesn’t care that much for any of it, which suggests that he joined the First Order to stick it to his parents, who sent him away, and his mentor, who tried to kill him. His motives can’t be attributed to loyalty to the First Order or any particular belief that lines up with that regime. His brand of badness appears to stem from a well of rage and pain, which he exploits to tap into awesome power.

    The prequels ran into difficulties trying to rationalize Anakin Skywalker’s evil arc. Anger over his poverty-stricken childhood was never convincing, and neither was the notion that he genuinely felt imperial rule was an ideal form of galactic governance. Oddly, it didn’t occur to any of the writers that the dark side could be seductive enough on its own.

    “The Last Jedi” gives us a glimpse into the nature of the dark side when Rey goes into the cave, sees herself multiplied by the thousands, and gets no answers about where her parents are. She feels desperately alone, and it’s only when she confides in Kylo afterwards that she feels less so. When Rey gives into her desire not to be alone, she ends up teaming up with Kylo to fight off Snoke’s guards, maybe because she feels more powerful when she’s with him.

    She’s not, of course. Just as Kylo is actually more potent when he’s not trying to please Snoke, Rey can achieve power independently. But what matters is how the dark side operates, and what Rey’s vision demonstrates is that it finds it feeds on fear. So, what’s Kylo afraid of?

    We see that he hates disappointing his masters. He’s truly heartbroken over the fact that Luke tried to kill him, and he turns on Snoke when he fesses up to his lack of faith in his young apprentice. It’s also Snoke’s dissatisfaction and taunting that prompts Kylo to destroy his mask. He’s clearly intent on indulging his mentors, but given how mighty he is on his own, you have to wonder why.

    From this, we could deduce that Rey is afraid of relying on herself because it reminds her that she’s all alone, while Kylo is also afraid of relying on himself because he’s not confident enough to go it alone. In both cases, their fears make them team up with destructive people they don’t need. As tremendous as the dark side may be, it also seems to hold you back.

    This leaves me very curious about where Kylo is headed next. Unlike Vader after “
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    ,” whose family ties paved a clearer path towards redemption, Kylo doesn’t have much to cling to at the end of “The Last Jedi.” You know he’s still fixated on Rey, but she made her choice, and he’s not interested in turning good. Possibly because he’s seen “good,” and it doesn’t deliver.

    What “The Last Jedi” prepares us for is a rudderless Kylo taking the lead. That scenario appears to be his greatest fear, so it has the potential to take him to an even darker place.

    Fonte:
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  10. Haran Alkarin

    Haran Alkarin Usuário

    Olha, eu vi A Ameaça Fantasma recentemente, e frente à decepção de The Last Jedi, o filme cresceu em meu conceito... Talvez seja nostalgia, mas enfim... :lol: O roteiro de A Ameaça é bem amarradinho, pode-se até questioná-lo, mas ele é coerente consigo mesmo, no sentido de que, se eventualmente alguma coisa é forçada, cabe ao espectador suspender a descrença - diferentemente de The Last Jedi que, por exemplo, nos faz suspender a descrença quanto ao plano do Poe, mas posteriormente usa essa suspensão contra o Poe e contra nós mesmos... Não tem nada demais personagens terem planos que (para nós) soem bobos, o universo do filme pode permiti-lo, cabe a nós embarcar na história... Mas o filme não pode se dar conta da "bobeira" repentinamente, para criar reviravolta.

    Em termos de worldbuilding, A Ameaça Fantasma é muito superior. Veja o quanto do universo de Star Wars esse filme nos apresentou. Aumentou o universo de Tatooine, com aquele ambiente de apostas, corridas, sucatas, escravos... Nem se compara com *procura no google* Canto Bight (que é análogo em muitos pontos) ou qualquer outra ambientação de The Last Jedi.... Nos apresentou o Conselho Jedi, os Sith, a República, o Senado, Naboo... Se compararmos com os ambientes análogos de The Last Jedi, como a Primeira Ordem, a Resistência, e tudo mais, em termos de construção de mundos o The Last Jedi fica muito para trás....

    Tem também as questões políticas de A Ameaça que são bem criticadas pelo fandom, mas para mim foram positivas, vão um pouquinho além de "Exército mal vs. Bonzinhos" e (discordando aqui de quase todos) não chegam a ser nada tão complexo a ponto de fugir da proposta mais juvenil do filme, ou tão chato a ponto de tornar o filme arrastado... Aliás, até em Uma Nova Esperança vemos Tarkin falando sobre a política do Império. Isso contribui para aumentar nossa crença na realidade daquele universo, e em A Ameaça adiciona uma outra faceta ao vilão, um quê de Frank Underwood (claro que reduzido à ambientação juvenil do filme).

    Alguém pode falar que isso não importa, que o que importa são "as perguntas que o filme coloca", "o desenvolvimento dos personagens", etc, mas a construção de mundos é uma das razões pelas quais muita gente associa Star Wars a obras como Harry Potter ou O Senhor dos Anéis, é um dos grandes méritos da saga. Tire esse fator e um ponto essencial de Star Wars é perdido. Quanto a outros aspectos, a coisa fica bem no zero a zero... Desenvolvimento de personagens, por exemplo, em A Ameaça Fantasma é bem nulo, mas pelo menos o filme tem o mérito de ter inserido personagens marcantes ainda que pouco desenvolvidos, já The Last Jedi herda de O Despertar da Força e da trilogia clássica muitos personagens fodas,
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    .

    Fora outras coisinhas que o pessoal reclama e que eu não vejo motivo para tanto... Por exemplo, a presença de droids ao invés de stormtroppers. Para mim foi uma escolha inevitável se queríamos ver jedis fodões vencendo oponentes às dúzias... Decerto não poderíamos ver stormtroppers sendo decapitados e desmembrados a rodo... Os droids não ficam tão para trás dos stormtroppers da trilogia clássica, pouco intimidadores que eram, com aquelas sequências de ações bem galhofas..

    Acho que a maioria das pessoas que ficam mais vislumbradas com o universo de The Last Jedi do que com o universo de A Ameaça Fantasma se deixam levar pelos aspectos técnicos do filme e pelas sequências de ação. É claro que Naboo, por exemplo, empalidece visualmente frente a qualquer coisa de The Last Jedi... Mas pegando uma crítica do Pablo Villaça, de 1999:

    Visualmente, o filme é um espetáculo. As tomadas aéreas que descortinam as cidades de Naboo, Coruscant e Gunga são maravilhosas, de tirar o fôlego - superando, e muito, as tomadas semelhantes através das quais Tatooine e a Cidade Nebulosa nos foram apresentadas na trilogia original. Aliás, todo o design de produção e a direção de arte de A Ameaça Fantasma são merecedores de um Oscar especial da Academia, assim como os impressionantes efeitos visuais, presentes praticamente em toda a duração do filme. A batalha final, no planeta Naboo, é extremamente real (WTF?!?), apesar de ter sido completamente criada em computador - o que, por si só, já é um feito digno de crédito.

    (...)

    (...) George Lucas foi inteligente o bastante para permear a história com estonteantes seqüências de ação, o que não permite nunca que o espectador sinta-se entediado. A corrida disputada em Tatooine, por exemplo, é fabulosa (...).​

    Se hoje esse parágrafo parece (bem!) exagerado, aposto que daqui 20 anos os méritos técnicos de The Last Jedi também vão parecer diminutos, e as sequências de ação e os aspectos mais técnicos não vão parecer tão surpreendentes. Aliás, diga-se de passagem, também na trilogia clássica esses aspectos deixam a desejar, e não é de hoje. Por exemplo, em Uma Nova Esperança, o filme fica bem fraco na sequência dentro da nave imperial, após o filme deixar de lado o worldbuilding e a exposição de conceitos em Tatooine e se entregar à mera ação... O Retorno de Jedi, com toda aquela sequência de Endor, nem se fala... Mas esses filmes permanecem fortes até hoje por quê? Um aspecto importante é a construção de mundos (e outro é a jornada do herói). Enfim, o que vai sobrar de The Last Jedi daqui 20 anos, quando aspectos técnicos não forem tão apelativos? Não vejo o quê vai sobrar...
     
    Última edição: 16 Jan 2018
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  11. "Os Últimos Jedi" representa o fim de Star Wars de Lucas. O que o cara poderia ter de ruim na direção tinha de bom na criação do roteiro e da história de fundo. A trilogia nova acabou com o legado do cara e introduziu um bocado de coisa sem nexo. Não sou saudosista, comecei a acompanhar a saga assistindo a "The Clone Wars." O que tinha de mais interessante na saga, a dualidade bem/mal, o aspecto místico da força e a criação dos mundos verossímil foi jogado fora, substituindo por uma trama estruturada basicamente na ânsia do marketing, de uma fundamentação rasa e personagens nulos (salvo a Rey). Ok, tem seus méritos (até o Ataque dos Clones tem), mas o saldo é negativo.
     
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  12. jrmalta

    jrmalta Usuário

    Concordo com algumas coisas que você disse. Acabar com a dualidade (Light Side x Dark Side), relativizar em qualquer patamar a mística em torno da força etc é acabar com a natureza de Star Wars, é transformá-lo em outra saga, mesmo sendo interessante e divertida. Seria o mesmo que acabar com o poder sobre-humano do Super Homem, por exemplo ou as habilidades místicas igualmente sobre-humanas de Thor, fazendo com que qualquer pessoa possa fazer o mesmo que eles... imagina se todos pudessem erguer o Mjolnir - martelo de Thor? Perderia o sentido...
     
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  13. Bruce Torres

    Bruce Torres Let's be alone together.


    *caham*

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    Sim, eu sei que você disse "todos", mas ainda assim a Força continua se mantendo como algo para poucos.
    --- Mensagem Dupla Unificada, 26 Jan 2018, Data da Mensagem Original: 26 Jan 2018 ---
    ILM’s ‘The Last Jedi’ visual effects supervisor on how that Holdo hyperspace scene surprised even him
    Published
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    In the coming days I’ll have a bunch of coverage of the visual effects of Star Wars: The Last Jedi, based on a visit I made to ILM London just before Christmas. First up is a look at that stunning and surprising hyperspace moment when Vice Admiral Amilyn Holdo (Laura Dern) slams the Raddus – mid-hyperdrive – into Supreme Leader Snoke’s ship, the Supremacy.

    The resulting white streak of an explosion is a heart-wrenching moment of sacrifice played out in complete silence. Overall visual effects supervisor Ben Morris from ILM initially thought the sequence might involve a ton of complex destruction effects simulations, but director Rian Johnson had something else in mind.

    Ben Morris (overall visual effects supervisor): That scene was in the script, and I read that with my VFX producer Tim Keene when we were trying to quantify the entire film and work out where to put the work. And I sat there and went, ‘Oh my God, what are we going to do? It’s going to be epic! It’s going to be Bayhem! It’s the full works!’ – because it sounded like a huge destruction scene.

    So we sat there and we ticked every box on the spreadsheet, meaning, it was going to involve all the hardest work. Then we had a chat with Rian, and I didn’t lay anything on him as a preconception, I just said, ‘Where do you think we’re at with this?’ He actually sat there and said, ‘I’m not sure, but I actually want to do the complete opposite of what the audience might expect.’

    Rian said, ‘This is about sacrifice, this is an incredible moment that one of the key resistance fighters is willing to give her life. I’m thinking of just doing the whole thing in silence.’ At which point I was like, ‘Wow! Okay.’

    We started working with some of the animation team in London, mainly with the art department here – with ILM art director Kevin Jenkins, and concept artist Luis Guggenberger – we spent ages trying to work out what this was. We looked at all sorts of natural phenomena. What we were trying to do is work out what infinitely fast means. ‘Cuts like a hot knife in butter’ was Rian’s phrase, and ‘ ‘serenely beautiful.’

    You kind of get into the atomic level things. We looked at particle physics photography in cloud chambers, and the way that multiple atoms will hit each other, they’ll fracture, you have exit waves that spray. We got into that groove, and then in terms of conveying massive energy but in a very simple and beautiful way, we started saying, ‘It’s got to be bright, it’s got to be magnesium ribbon, it’s like chemistry classes.’

    I think one of the really clever things is, usually with star destroyers in space, we all remember those as black background with white ships, and that tends to be the rule of thumb. What Luis did was turn the entire thing on its head. He said, ‘What happens if space is so full of debris and fine particularity that it becomes white and the star destroyers become silhouettes, and backlit?’

    And also, ‘What happens if it’s so intense that we have to do a massive stop-down on the exposure?’, which gives you an entirely different look of photography. So Luis rendered something and then put this searing white line in. He took all of the colour out of the image, and Rian just walked in and went, ‘That’s it. That’s it. That is it. Let’s work with that.’

    For us it was a bit of a journey, and then ILM Vancouver picked it up, and I think it’s everything that’s good about visual effects and filmmaking and sound design and editing. It’s powerful, it’s strong. The audience don’t expect it. For me it’s something new that hasn’t existed in a Star Warsfilm. It’s a stunning piece of work, and it’s entirely inspired by Rian’s determination to do the complete opposite of what the audience would expect.

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    Fonte:
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  14. jrmalta

    jrmalta Usuário

    Exato, eu considerei essas exceções do martelo quando eu disse todos. E tudo bem se continuar para poucos, pois foi sempre assim. O meu receio é a democratização generalizada da força rsrs.

    SW não é "real life"
     
  15. Bruce Torres

    Bruce Torres Let's be alone together.

    Mas não houve democratização. A única coisa que aconteceu foi que o conceito ficou mais amplo. Tava lendo a HQ Herdeiro do Império esses dias e fiquei pensando, "ok, é uma boa história, mas essa dos ysalamiris não me desce". Por quê? Bom, se a Força está em tudo, se ela possui vontade própria como é comentado em alguns momentos, achar que um bichinho pode anular isso já subestima essa ideia. O interessante na Força não é dar super poderes, mas como ela procura manter o equilíbrio das coisas - algo semelhante ao que vimos no filme do Godzilla de 2014. Você pode possuir um universo que é guiado por Algo, está à mercê de Algo, não existe Algo - a graça é saber como é existir num mundo assim, seja de forma passiva ou conectando-se ativamente.
     
  16. dermeister

    dermeister Ent cara-de-pau

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