• Caro Visitante, por que não gastar alguns segundos e criar uma Conta no Fórum Valinor? Desta forma, além de não ver este aviso novamente, poderá participar de nossa comunidade, inserir suas opiniões e sugestões, fazendo parte deste que é um maiores Fóruns de Discussão do Brasil! Aproveite e cadastre-se já!

Esquadrão Suicida (Suicide Squad, 2016)

Qual sua nota para o filme

  • 1

    Votos: 0 0,0%
  • 4

    Votos: 0 0,0%
  • 5

    Votos: 0 0,0%
  • 6

    Votos: 0 0,0%
  • 7

    Votos: 0 0,0%
  • 8

    Votos: 0 0,0%
  • 9

    Votos: 0 0,0%
  • 10

    Votos: 0 0,0%

  • Total de votantes
    2
Pois é, tudo pode ser uma campanha publicitária bem sucedida para um filme mediano, ainda assim estou empolgado com o filme, e olha que nunca me empolguei com filmes de super-heróis depois daquela época lá trás das trilogias do Homem-Aranha e X-men (Batman do Nolan não conta, é um filme do Nolan, o fato de ser de super-herói é por acaso).
 
Eu gostei bastante do marketing que estão fazendo em cima do filme.
Pela primeira vez vou descartar as referências do quadrinho, já que eu nunca li Esquadrão Suicida :lol:

E a bem da verdade né, até papel voando fica o máximo com bohemian rhapsody como musica de fundo
 
Diretor de Esquadrão Suicida fala sobre filmagens extras
Por Samir Naliato
Data: 11 abril, 2016

Na semana passada, foi noticiado que filmagens extras iriam ocorrer para Esquadrão Suicida. Isso costuma ser uma prática comum em produções de Hollywood. Mas, como se trata de uma adaptação da DC Comics, ainda mais em tempos recém-saídos da estreia do divisor de opiniões Batman vs. Superman – A origem da justiça, tudo vira polêmica e especulação.

Surgiu a informação de que o estúdio estaria gastando uma pequena fortuna com o objetivo de introduzir mais humor ao longa-metragem. O trailer divulgado ontem (assista aqui) realmente mostra um tom mais descontraído, entretanto dificilmente é reflexo das refilmagens, já que não daria tempo de incluir tantas cenas extras feitas há poucos dias.

O ator Jai Courtney, intérprete do vilão Capitão Bumerangue, abordou o tema. “Não estamos voltando para fazer o filme mais engraçado, mas sim para fazer algumas cenas adicionais de ação, que são bem legais”, disse.

O diretor David Ayer também falou sobre o assunto por meio do Twitter. “Esquadrão Suicida ser refilmado para ter mais humor é estúpido. Quando o estúdio gosta do seu filme e pergunta o que mais eu quero, vou com tudo”, declarou, usando as hashtags #ObrigadoWB e #MaisAção.

Esquadrão Suicida estreará no Brasil no dia 5 de agosto de 2016.

Fonte: http://www.universohq.com/noticias/diretor-de-esquadrao-suicida-fala-sobre-filmagens-extras/
 
Parece que os autores estão dispostos mesmo a bater nessa tecla de qe um alienígena com status de divindade pode ser uma ameaça. Nesse caso colocado no trailler acho até bacana, pq quem teme é o governo, e acho uma atitude bem realista o governo temer que algo possa ser mais poderoso qe ele, e não estar sob seu controle.

Mas citar o super-homem nesse filme é só pra gerar a idéia de que estão todos no mesmo mudo.

Esse filme parece que vai ser bacana, e apesar de a atira estar muito bem no papel, não curtir essa pegada bem sensual que colocaram na quinn. Ela sempre foi algo meio psicoinfantil. Mas vamos pagar pra ver né?


Enviado do meu iPhone usando Tapatalk
 
AUGUST 03, 2016 5:30am PT by Kim Masters

'Suicide Squad's' Secret Drama: Rushed Production, Competing Cuts, High Anxiety

The upheaval like that behind Warner Bros.'s DC team-up is becoming a staple of studio franchise filmmaking.

"Better late than never." That was one Warner Bros. executive's reaction to the excitement at Suicide Squad'ssplashy Aug. 1 premiere in New York. Tracking indicates the film could open to more than $140 million domestic and potentially hand the studio its first unequivocal megahit since American Sniper's $547.4 million in December 2014. With March's Batman v. Superman: Dawn of Justice grossing $873 million worldwide but failing to impress audiences or reach the hoped-for $1 billion mark, Warners still urgently needs to jump-start its critical DC Comics universe, raising the stakes for Suicide Squad, which cost at least $175 million to make.

Yet if the villain team-up ultimately works — and it has drawn some harsh early reviews — it will be in spite of the kind of behind-the-scenes drama that is becoming typical for giant franchise movies that now are the main focus of the studio business: a production schedule engineered to meet an ambitious release date; a director, David Ayer (Fury), untested in making tentpole movies; and studio executives, brimming with anxiety, who are ready to intercede forcefully as they attempt to protect a branded asset. Often, efforts to fix perceived problems ratchet up costs, which drive anxiety ever higher. In extreme cases, such as Fox's troubledFantastic Four, the intervention is so aggressive that it becomes unclear what it means to be the director. (In each such case, studios are careful to stress that the credited director is on-scene and in charge, which is essential to avoid DGA issues. And the wise director plays along.)

So despite grueling moments, multiple editors and competing cuts, the production of Suicide Squad barely stands out in today's landscape. In a joint statement to THR, Ayer and Warners production president Greg Silverman say: "This was an amazing experience. We did a lot of experimentation and collaboration along the way. But we are both very proud of the result. This is a David Ayer film, and Warners is proud to present it."

Warners chief Kevin Tsujihara announced the project in October 2014 as part of a slate of 10 DC films stretching into 2020. Though the studio believed there was enough time to get the movie done, a source with ties to the project says it was a sprint from the start. "[Ayer] wrote the script in like, six weeks, and they just went," he says, arguing that the whole process would have benefited if Ayer, 48, had been given more time to work. But another source closely involved with the film says once it was dated, pushing back the release was not an option: "It's not just that you've told the public the movie is coming, you've made huge deals around the world with huge branding partners, with merchandise partners. It's a really big deal to move a tentpole date."

In Ayer, Warners enlisted a director who had never made a giant, effects-packed action movie. Hiring filmmakers who lack such experience is the trend, and it's often out of necessity. "There are a lot of people who don't want to direct those movies and that's a huge problem," says one producer with franchise experience. "A lot of the proven guys are back-to-back with their stuff, or they want to develop it for five years, and there's a machine that has to be fed. And there's the economics." Seasoned directors are expensive, meaning studios turn to those with less experience, relying on instinct that they will be up to the job. Sometimes it works (Colin Trevorrow on Jurassic World), and sometimes it doesn't (James Bobin on Alice Through the Looking Glass).

A source with knowledge of events says Warners executives, nervous from the start, grew more anxious after they were blindsided and deeply rattled by the tepid response to BvS. "Kevin was really pissed about damage to the brand," says one executive close to the studio. A key concern for Warners executives was that Suicide Squad didn't deliver on the fun, edgy tone promised in the strong teaser trailer for the film. So while Ayer pursued his original vision, Warners set about working on a different cut, with an assist from Trailer Park, the company that had made the teaser.

By the time the film was done, multiple editors had been brought into the process, though only John Gilroy is credited. (A source says he left by the end of the process and that the final editor was Michael Tronick.) "When you have big tentpoles and time pressure, you pull in resources from every which way you can," says this source. "You can't do it the way it used to be, with one editor and one assistant editor."

In May, Ayer's more somber version and a lighter, studio-favored version were tested with audiences in Northern California. "If there are multiple opinions that aren't in sync, you go down multiple tracks — two tracks at least," says an insider. "That was the case here for a period of time, always trying to get to a place where you have consensus." Those associated with the film insist Ayer agreed to and participated in the process. Once feedback on the two versions was analyzed, it became clear it was possible to get to "a very common-ground place." (The studio-favored version with more characters introduced early in the film and jazzed-up graphics won.) Getting to that place of consensus, however, required millions of dollars worth of additional photography.

Other sources describe a fraught process — one cites "a lot of panic and ego instead of calmly addressing the tonal issue." Clearly all wasn't sitting right with Ayer, who in June suddenly dropped his longtime agent at CAA and defected to WME, though the agency won him back in a day. "He was under a lot — a lot — of pressure," says one person with knowledge of the situation, arguing that Ayer was exhausted and needed time to process conflicting ideas.

And there may have been other strains. Just weeks before the two versions were tested, Warners declined to ante up for Ayer's next project, Bright, which will reunite him with Squad star Will Smith. He ended up at Netflix, which made a staggering $90 million deal. Nonetheless, a day or two after Ayer fired and rehired CAA, another cut of the film was screened for a test audience, and sources say the results were strong enough that there was an upbeat plane ride back to Los Angeles.

Now the question is whether the film will deliver for an industry thirsty for something, anything, that will work in a summer bereft of live-action hits. Though reviews suggest the competing visions for the movie may have taken a toll (THR's critic calls the film "puzzlingly confused"), BTIG analyst Rich Greenfield says, "I've learned long ago there is not always a connections between reviews and box office and financial success." At the same time, it is imperative for Warners to build DC movies fans love like they do the Marvel pics.

Even on the day of the premiere, one insider fretted about whether Suicide Squad would mirror BvS' huge opening and weak legs. Another veteran says the goal is survival: "The movie's got to do $750 million, $800 million to break even. If they get anywhere close to that, they'll consider it a win."

Fonte: http://www.hollywoodreporter.com/he...secret-drama-rushed-916693?utm_source=twitter
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Here’s What Critics Have to Say About Suicide Squad

By Forrest Wickman and David Canfield

Ever since Batman v Superman left fans scratching their heads, critics shaking them, and Ben Affleck staring mournfully into the distance to the tune of “The Sound of Silence,” all eyes have turned to Suicide Squad. Though BvS still made almost a billion dollars worldwide, DC Entertainment has apparently grown concerned that fans would tire of its movies’ relentlessly dour tone, and rumors swirled that Suicide Squadhad gone into reshoots so it wouldn’t be so serious.

Is DC’s cinematic universe staring down its own doomsday, or did writer-director David Ayer succeed in making a movie that would put a smile on that face? We’ve rounded up the major themes from the first reviews below.

The movie is a mess.

... A Dizzying, Deranged Hot Mess
—Jen Yamato, the Daily Beast

Suicide Squad Is Chaotic, Manic, and a Total Mess
—Germain Lussier, io9

From the first scene to the last, it’s an absolute mess, one whose harried pacing, jumbled narrative, and blaring soundtrack of radio hits suggests a desperate post-production attempt to reconfigure what Ayer got on set into something palatable and poppy.
—Matt Singer, ScreenCrush

It’s especially meaningless in the film writer-director David Ayer has made, which desperately scrambles for a sense of style—any style will do!—and confuses itself into a muddy and smothering soup of wasted possibility.
—Richard Lawson, Vanity Fair

That’s “fun” without being fun.

It has a sense of humor and fun, bolstered by a bombastic and multi-textured soundtrack, but its action is also repetitive and disengaging (hurt by the villain’s plot lacking clarity and specificity).
—Eric Eisenberg, Cinemablend

Starts off flavourful, turns rather bland. This Injustice League jaunt proves that DC is still a long way behind Marvel for on-screen action.
—Jamie Graham, Total Film

Margot Robbie is the standout.

Thanks in part to Robbie’s memorable performance, [Harley]’s flighty, she’s unpredictable and when she’s having fun, so is the audience. She adds to every scene she’s in, and when she’s on screen, Suicide Squad is at its best.
—Germain Lussier, io9

Robbie is radioactively watchable, swinging her baseball bat this way and that, selling this skeezy male-fantasy nutjob with wide-eyed enthusiasm.
—Michael Phillips, the Chicago Tribune

There’s already talk of a Harley solo spin-off, which is exciting not just as a vehicle for Robbie but also for the idea of a movie that doesn’t have more people than it knows how to handle.
—Alonso Duralde, the Wrap

Harley Quinn’s entrance is the best moment in Suicide Squad. After that, you can leave. Robbie is a criminally appealing actress, likable in just about every way, but that intro aside, Suicide Squad doesn’t serve her well.
—Stephanie Zacharek, Time

Margot Robbie's Harley Quinn is the one that movie-goers will be talking about most coming out of the film, the Australian star breathing special life into the manic/weird/cute psychopath.
—Eric Eisenberg, Cinemablend

Jared Leto’s Joker is creepy but completely extraneous to the plot.

Leto is part gangster and part clown, but he’s not really part of this movie. Ayer never finds anything for the character to do, and so Leto’s role is reduced to a glorified cameo, a prelude to a more significant performance in a future installment.
—David Ehrlich, Indiewire

... the Joker just sort of wanders in and out.
—Robbie Collin, the Telegraph

There’s little reason for the Joker to exist in the story other than as a bothersome complication to the largely-empty goals of the titular team.
—Rodrigo Perez, the Playlist

[Ayer] and Leto manage to invent a version of the Joker every bit as unsettling as the late Heath Ledger’s immortal incarnation, turning the iconic Batman rival into a ruthless seduce r… but the character barely has anything to do.
—Peter Debruge, Variety

After all that, Leto’s Joker is barely in the damn movie, and when he is, he’s entirely underwhelming.
—Richard Lawson, Vanity Fair

It’s overstuffed with pointless cameos.

False starts, oddly placed flashbacks, clunky cameos (Ben Affleck’s Batman, Ezra Miller’s Flash) and a muddled chronology detract from the grungy, kooky DayGlo-splashed fun …
—Dan Jolin, Empire

Suicide Squad wastes time connecting its story to the larger DC cinematic universe, referencing events from Batman v Superman and alluding to next year’sJustice League ...
—Tim Grierson, Screen International

“Suicide Squad” is saddled with a bigger cast of characters than “Around the World in 80 Days.”
—Michael Phillips, the Chicago Tribune

There’s even less of Ben Affleck, who looks like he showed up only because someone at Warners threw up the Bat-Contractual Obligation Signal.
—Matt Singer, ScreenCrush

The soundtrack is Guardians of the Galaxy–esque—but way too literal.

From the Animals and Kanye West, to Eminem and the White Stripes, these songs are certainly nice to hear, but in almost every single case they’ve obviously been picked for very literal reasons. For example “Seven Nation Army” is played when the team comes together as an army. “Come Baby Come” by K7 is played almost solely so the line “Swing batter batter batter batter swing” can play in a key moment.
—Germain Lussier, io9

What you will get is a parade of the most on-the-nose music cues since “Forrest Gump.” When we first see Belle Reve, the Louisiana maximum-security prison where most of the Squad is incarcerated, the soundtrack plays “House of the Rising Sun.” For the first shot of Harley Quinn, it’s “You Don’t Own Me.” When the villains get to suit up and grab their weapons, it’s the “Guess who’s back” portion of Eminem‘s “Without Me.” And so on.
—Alonso Duralde, the Wrap

Forrest Wickman is a Slate senior editor. He writes and edits forSlate’s culture blog, Brow Beat.

Fonte: http://www.slate.com/blogs/browbeat/2016/08/02/suicide_squad_review_roundup.html
 
Pelo que deu pra entender das resenhas e comentários dos bastidores, David Ayer, diretor de Esquadrão Suicida, seria o David Fincher filmando Alien 3 (o diretor fez o filme enquanto o roteiro era (re)escrito) - 6 semanas pra escrever um roteiro de um projeto aprovado e com data de lançamento e que foi recebendo input ao longo do caminho por conta das expectativas do estúdio (estabelecer de vez o DCU) e pelo impacto junto ao público de A Origem da Justiça (novas cenas que sejam "leves" para com o público). Mas cada filme é um filme e a solução de inserir novas cenas pra cumprir essas expectativa parece ter dado com os burros n'água - a maioria das resenhas aponta que é como se houvessem dois filmes em um. Aparentemente, ao pensarem no que ocorreu com A Origem da Justiça, ignoraram que o problema deste - necessidade constante de gerar tensão que não prende o público, mas que o cansa - não necessariamente seria o do Esquadrão - parece que o corte de Ayer mantinha a grosseria típica de seus filmes, como Dia de Treinamento, End of Watch, Corações de Ferro... Não é como se houvesse uma fórmula exata pra fazer blockbusters ou filmes de herois. Agora, novamente, é questão do público ir ver o filme e a) gostar mesmo dele ou b) gostar dele apenas por ser um elo de ligação, como o foi o pretenso filme do Bats vs Sups. Pela forma como a Internet reagiu/está reagindo às críticas negativas, o ponto "b" parece ser o mais certo.
 
não vi o filme ainda, mas estou curiosa, então para quem viu: coringa é merdoso como as primeiras imagens indicavam ou é ok?
 
Anica, o Coringa aparece no máximo uns 10, 15 minutos em cena. É muito pouco (o filme tem 2 horas e tanto), e é sempre de forma subsidiária: flashbacks da Arlequina e umas aparições esquisitonas/desnecessárias no plano presente. Então realmente não dá pra saber o potencial do personagem, mas não me convenceu. Acho que o Pablo Villaça disse uma coisa interessante: ele ficou mais preocupado com uma espécie de pose em ser Coringa do que de fato em ser o Coringa, o que é muito bem visto na risada. Aquela cena do trailer em que ele se deita num quarto cheio de facas. O contexto é: a Arlequina saiu pra missão do Esquadrão Suicida e aí avisam ele. A cena é meio tensa; dá a entender que ele tá irritado; mas aí ele deita e ri. É, eu sei.

Pelo que eu entendi, a pegada desse Coringa é um troço mais cafetão-sensual. O melhor ponto positivo que eu consigo ver é que esse Coringa dá a entender que a Gotham dos filmes do Batman vai ser uma Gotham com muitas ameaças simultâneas, ou seja, não vai ter aquela sensação que tínhamos com os filmes do Nolan, de que depois do Ra's al Ghul veio o Coringa e, depois, o Bane. Não; senti uma deixa de simultaneidade na coisa, ou seja, o Coringa e o Pistoleiro existem no mesmo contexto. Mas é só isso, porque, de resto... argh. Eu realmente tava botando minhas fichas no Leto... Filme flopou demais. Nem fan service os caras conseguiram fazer direito...
 
‘Suicide Squad’ Director David Ayer Says “The Released Movie Is My Cut,” Film Likely Won’t Open In China
Kevin Jagernauth

August 5, 2016 9:23 am

Last night, “Suicide Squad” hit theaters, and while reviews haven’t been kind, audiences have certainly been eager. The supervillain movie is expected to smash domestic box office records this weekend, and as Variety reports, it’s looking to have a very strong international rollout as well, with estimates suggesting it could earn $100 million from foreign ticket sales alone. That would put the picture out of the gate on a better pace than “Deadpool” and “Guardians Of Galaxy,” which earned $782 million and $773 million worldwide respectively. However, there is one major market Warner Bros. will have to do without.

China’s State Administration of Press, Publication, Radio, Film and Television hasn’t given approval for “Suicide Squad” to be released in the country, and it looks unlikely to happen. That’s certainly a bit of blow to WB, who reportedly need the film earn $750-800 million to break even, and not being able to roll into one of the biggest and most important movie markets in the world isn’t great news. “Batman v Superman: Dawn Of Justice” did see release in the country, adding $95 million to the film’s bottom line, and that’s money WB won’t be seeing for “Suicide Squad.” And given the equally contentious nature with which this film is being received, the studio will need every bit of box office they can get.

Among the major stories to emerge this week about “Suicide Squad,” was that WB cut their own version of the film, and tested it against director David Ayer‘s darker vision, with the studio and filmmaker ultimately settling on a compromise for the finished production. Both parties say the decision making process was mutual and they are happy with the finished result, and speaking withCollider, Ayer seems to suggest that fans shouldn’t hold out hope for some kind of extended version or director’s cut like Zack Snyder did with ‘Dawn Of Justice.’

“…there’s definitely over 10 minutes of [deleted] material on [the forthcoming home video release]. But this cut of the movie is my cut, there’s no sort of parallel universe version of the movie, the released movie is my cut,” Ayers emphasized. “And that’s one of the toughest things about writing, shooting, and directing a film, is you end up with these orphans and you fucking love them and you think they’d be amazing scenes and do these amazing things but the film is a dictatorship (laughs), not a democracy, and just because something’s cool and charismatic doesn’t mean it gets to survive in the final cut. The flow of the movie is the highest master.”

That’s definitely true (and a lesson that perhaps Zack Snyder should heed), and Ayers adds that from script to production, things always change, and for a film of this size, it was simply inevitable that not everything would make it in.

“…it’s always a moving target as you try and distill and condense down to the best movie. And this thing was a beast, we had over a million and a half feet of footage, with an ensemble movie, 7 plus major characters that we have to introduce, a very complex story that is not your normal linear story and you’re introducing the audience to a whole new world…it just took a lot of work to find the movie…,” he explained.

Meanwhile, the other more curious bit of news to emerge this week was the fan petition launched with the (impossible) goal of shutting down Rotten Tomatoes over the bad notices for “Suicide Squad.” It was all the more amusing since the majority of comic book heads hadn’t yet seen the film, but others have already stood up for the picture, including “Wonder Woman” director Patty Jenkins. And cast members are also defending the picture.

“The critics have been absolutely horrific; they’re really, really horrible. You know, I just don’t think they like superhero movies,” Cara Delevingne told Reuters.

As for Joel Kinnaman, he just wants the audience to walk away happy. “You know, of course you want critical acclaim, of course, but what matters is what the fans think. We’re really proud of this film, we loved making it, everybody on the film has become really close friends, and this is like a work of love, and I hope the fans like it,” he told Digital Spy.

And though built for summer movie escapism, it seems “Suicide Squad” can’t even stay out of the more serious realm of politics, with Inverse revealing that the film’s executive producer Steven Mnuchin, also happens to be Republican presidential candidate Donald Trump‘s chief of fundraising. Talk about supervillainy! But if you decide not to see “Suicide Squad” on political grounds, you should probably also know that Mnuchin was the producer on “Batman v Superman: Dawn Of Justice,” “Mad Max: Fury Road,” and “American Sniper,” so you’ve likely already given him your money.

Fonte: http://theplaylist.net/suicide-squa...vie-cut-film-likely-wont-open-china-20160805/
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Meu comentário: no texto é mencionado que o lançamento em home video terá maior duração (10 minutos). Ok, não chega a ser algo tão surpreendente quanto A Origem da Justiça, mas deixa a gente com o pé atrás sobre a aceitação da obra. Ainda verei de curioso.
 
Vi ontem e o filme é cheio de problemas, em especial o ritmo. Simplesmente não tem ritmo. As constantes mudanças no roteiro e na edição fizeram com que o filme ficasse esquisito. E não de um modo interessante. Uma pena.
 
Achei o filme cheio de problemas tb. Mas não tão ruim quanto os críticos têm falado. É tipo daqueles filmes ruins tecnicamente, mas que você acaba até que curtindo. Mas é claro que eu esperava muito mais. Acredito que se não tivessem cortado tanta cena boa que tinha nos trailers (e mais as que cortaram e não tinha), o filme teria ficado bem melhor. Warner tem que parar de estragar filmes por causa do desespero.
 
Por que Esquadrão Suicida ainda não é o filme que vai salvar a DC
Roberto Sadovski

12/08/2016

O filme da temporada é Esquadrão Suicida, por motivos certos e errados. Uma semana em cartaz já foi o suficiente para a aventura dos vilões da DC dilacerar alguns números nas bilheterias (sua estreia, com 135 milhões de dólares nos Estados Unidos, é a maior do mês de agosto da história), acirrar a disputa entre as grandes editoras de quadrinhos de super-heróis no cinema (uma grande bobagem, mas já chegamos lá) e deixar os executivos da Warner, estúdio que bancou a conta, correndo como as galinhas decepadas em véspera de banquete. Sim, é um filme confuso e divertido, como eu mesmo comentei neste texto aqui. Mas, com os holofotes aos poucos sendo direcionados para seus bastidores, também revela o caos, o nervosismo e o total planejamento (ou falta dele) necessário não só para tecer um filme, mas também parte de uma engrenagem corporativa maior.

E, como parte dessa engenhoca, Esquadrão Suicida não foi bem sucedido.

Para entender o nó, precisamos voltar um pouco no tempo. Mais precisamente até 2008, quando a Marvel lançou seu Homem de Ferro (e seu Universo Cinematográfico), e a DC contra-atacou com louvor com Batman – O Cavaleiro das Trevas. Diferente dos planos de Kevin Feige e cia. na empresa que, pouco depois, seria comprada pela Disney, o diretor Christopher Nolan não tinha a menor intenção de transformar sua visão do Homem-Morcego (iniciada três anos antes com Batman Begins) em playground para os personagens da editora. A versão realista e sóbria encarnada com brilho por Christian Bale não tinha lugar em um mundo com seres superpoderosos mais rápidos que uma bala, mais velozes que uma locomotiva. E foi perfeito, um acerto de mais de 1 bilhão de dólares. Do outro lado da cerca, porém, a Marvel abraçava sua vocacão fantástica, redefinindo o “filme de super-heróis'' com Os Vingadores e um plano de crossovers bem estabelecido, enquanto a saga de Nolan na concorrência chegava em seu terceiro filme (O Cavaleiro das Trevas Ressurge), sem chance de expansão.

Chistopher Nolan foi a salvação e, também, parte do problema. O Homem de Aço, desenhado para a Warner/DC começar sua própria caixa de brinquedos de super-heróis no cinema, só saiu do papel com a bênção do diretor (e com Zack Snyder no comando), mas já dava sinais que o tom da trilogia Cavaleiro das Trevas não tinha espaço em um mundo de semideuses. Batman vs Superman acentuou o problema, insistindo na sobriedade no que, em seu cerne, era uma aventura juvenil, e não um filme para ser levado tão a sério. Os críticos bateram pesado. O público respondeu ao apelo dos heróis, mas não fez BvS bater no bilhão de dólares nas bilheterias projetado (estacionou em impressionantes, ainda que decepcionantes, 870 milhões). “Falta humor'', bradaram alguns. “É pesado demais'', gritaram outros. No tiroteio, sobrou para David Ayer.

Conhecido por filmes adultos e intensos como Os Reis da Rua, Marcados para Morrer e Corações de Ferro, Ayer recebeu Esquadrão Suicida no colo já com uma data de lançamento, seis semanas para entregar o roteiro (que foi para produção sem o polimento necessário) e a responsabilidade de colocar os planos do estúdio em movimento. O primeiro teaser, lançado na Comic-Con de San Diego em 2015, deixou fãs e engravatados com sorrisos no rosto, embora o tom pop e festivo não fosse exatamente o objetivo do diretor. O que era óbvio: planejado para ser o “Guardiões da Galáxia'' da DC no cinema, Esquadrão reuniria personagens secundários em uma equipe com objetivo comum. O grande diferencial é que todos são vilões; nenhum deles é simpático. Mas o que a princípio seria uma perversão do gênero em si foi “suavizado'' para a) entregar o humor tão em falta em Batman vs Superman, e b) garantir uns trocados do mesmo público que, além de Guardiões, aplaudiu e conduziu ao sucesso a desconstrução pop que foi Deadpool.

Para chegar a esse resultado, o filme de Ayer foi picotado. Literalmente. Seu corte inicial foi testado ao lado de uma montagem alternativa, bancada pelo estúdio com a empresa Trailer Park, a mesma responsável pelo tal teaser da Comic-Con. Mais gráfica e colorida, ela deu o tom que o estúdio procurava, e coube ao diretor arranjar seu trabalho em um híbrido que comprometesse ao mínimo sua visão, mas ao mesmo tempo atendesse o que o estúdio acreditava ser a melhor versão (censura livre) de Esquadrão Suicida. Agora com o gato fora do saco, os insiders em Hollywood aos poucos vão desvendando a verdadeira natureza do filme, e tudo que ficou no chão da ilha de edição. Para resumir, o Coringa e a Arlequina num relacionamento menos abusivo e mais amoroso (o que resultou na eliminação quase completa da versão do personagem de Jared Leto), uma suavizada no perfil de todos os personagens da equipe (todos vilões e assassinos, mas agora com alguma “qualidade redentora'' que os deixasse mais simpáticos), e um rearranjo na montagem, deixando a trama menos trágica e mais pop, mesmo que a coerência narrativa fosse sacrificada. Sequências inteiras foram sacrificadas, a ordem de algumas cenas foi invertida, e o Coringa perdeu sua função dramática: retire Jared Leto do filme e nada vai mudar na trama. A coisa chegou ao ponto de um fã ameaçar processar a Warner por propaganda enganosa!

Até agora, porém, a máquina de marketing se mostrou campeã, visto o sucesso do filme junto ao público em sua arrancada nas bilheterias. Mas o caminho é árduo. Uma queda de receita de 40 por cento da sexta para o sábado em sua estreia não é um bom sinal. A recusa da China (hoje o mercado mais importante do planeta) em exibir o filme pode morder de 150 a 200 milhões de dólares de sua receita. Para a brincadeira ficar suave, Esquadrão Suicida precisa bater em ao menos 750 milhões em todo o mundo. Uma terceira paulada crítica deixa os engravatados receosos com a direção que dar em seu universo. A responsabilidade em acertar o prumo fica com Mulher-Maravilha e com Liga da Justiça, ambos programados para o ano que vem. Escolher o roteirista Geoff Johns como presidente da divisão de filmes baseados nos super-heróis da DC é uma decisão acertada, mas presica ser prática, e não controle de danos. E mesmo com os fãs mais hardcore chiando que “a DC é melhor por ser mais séria'', quem paga a pintura da parede sabe a real, que não podem mais levar este universo sem o cuidado criativo necessário. Esquadrão Suicida pode ser o terceiro strike. E o bom jogador sabe, essa é a hora de real, ente ficar nervoso.

Fonte: http://robertosadovski.blogosfera.u...cida-ainda-nao-e-o-filme-que-vai-salvar-a-dc/
 
O que pude pegar, porque acho que eles não soltam notas sobre a razão da censura:

According to people familiar with the matter, China Film Group, the state-backed distributor that handles the import of all foreign films, hasn't put the movie on its internal release calendar, which is typically set at least two months in advance. "They think this is not a good film to release in China," a Chinese executive said without elaborating.
[...]
China's official censorship guidelines state that stories "propagating passive or negative outlook on life, worldview and value system" are disallowed. Exactly how that applies to comic book baddies turned snarky world saviors remains to be seen.

Fonte: http://www.hollywoodreporter.com/heat-vision/suicide-squad-get-china-release-917206
 

Valinor 2023

Total arrecadado
R$2.434,79
Termina em:
Back
Topo