1. Caro Visitante, por que não gastar alguns segundos e criar uma Conta no Fórum Valinor? Desta forma, além de não ver este aviso novamente, poderá participar de nossa comunidade, inserir suas opiniões e sugestões, fazendo parte deste que é um maiores Fóruns de Discussão do Brasil! Aproveite e cadastre-se já!

Dismiss Notice
Visitante, junte-se ao Grupo de Discussão da Valinor no Telegram! Basta clicar AQUI. No WhatsApp é AQUI. Estes grupos tem como objetivo principal discutir, conversar e tirar dúvidas sobre as obras de J. R. R. Tolkien (sejam os livros ou obras derivadas como os filmes)

Doubts in English? Come in, let's talk!

Tópico em 'Atualidades e Generalidades' iniciado por Goba, 27 Mar 2003.

1. Goba

Goba luszt

Criei esse tópico para que dúvidas sobre inglês fossem tiradas.

Inglês é uma língua hoje em dia muito necessário. A necessidade de uma fala fluente e sem dúvidas é necessária, e infelizmente muitos hoje têm dúvidas quanto à essa simples língua (na minha opinião).

Qualquer dúvida que vocês tiverem, postem-na, eu tentarei esclarecer e peço que outros tabém esclareçam as dúvidas dos outros! :obiggraz:

2. Link

Link The Hero of Time

Do you do any kind of English course? Which one?
    Well, I study English at Fisk. Every year there´s a special gift for the 3 bests students of the last level... a trip to FLORIDA!!!
    I´ll study a lot...

Sorry, if there is anything wrong...

It´s good to pratice English here...

3. Hi everyone !

Please, can anyone explain me the real meaning of Ain't ?

And thanks for those who created this topic. A really great idea !

4. Ana Lovejoy

Ana Lovejoy Administrador

Ain't has the same meaning of "isn't" or "I'm not", I suppose.

5. Balbo

Balbo Usuário

Eu acho que quer dizer will not be ou is not going to be.

6. Barbárvore.

Barbárvore. Beatlemaniac

Well Balbo, you must to speak english here, portuguese is not welcome at our topic, do u understand me or do you want i brush (terrible)

7. Ana Lovejoy

Ana Lovejoy Administrador

Bard, não há regra aqui que diga que só se deve falar em Inglês. É um tópico de dúvidas do Inglês, o que significa que muitos podem não ser fluentes. Estou subdividindo a discussão sobre palavras novas, e a partir de agora quem quiser postar dúvida aqui, pode postar.

As perguntas podem ser feitas tanto em português quanto em inglês, assim como respondidas tanto em inglês quanto em português. :wink:

8. Goba

Goba luszt

As said Joy Joy, Ain't means Isn't. A exemple of that is a phrase from a music wich a don't remember the name, and there it sais: "Ain't it funny?" This sentence can also be talked as "Isn't it funny?"

Ok?

9. Balbo

Balbo Usuário

Como não estou a fim de repetir o que a Lovejoy bem disse, eu digo que prefiro escrever em português, apesar de poder fazer isso em inglês muito bem.

Conferi no dicionário, e realmente ain't significa am not, is not ou are not.

Ah, sim, o correto seria "... do you want I draw it?".

10. V

V Saloon Keeper

Actually... it would be "Do you want me to draw it?"

But nevermind.

11. Paraíba Hi-Tech

Paraíba Hi-Tech Cabra Arretado

Just a piece of advice! Never... I say again! Never say that to your English teacher in the classroom! He/She won't believe you are able to argue your point of view!

12. Sauron_Body

Sauron_Body Usuário

The correct would be an example.
    A is only used before a word that begins with a consonant. For every other word, you should use an. (Remember that the letter y is a consonant, not a vowel)

Just tryin' to help!

13. Lady Alme

Lady Alme Usuário

What is the diference among(among?) CAN, MAY and SHALL?
    When do I use them?

14. Sauron_Body

Sauron_Body Usuário

First of all, difference has two f's, and between should be the word to use instead of among because you're comparing stuff.
    Can is something possible. I can means that you are able to do it, but it doesn't mean you're actually going to do it.
    May is used in something somewhat possible, but unlikely. I may means you just discovered that you are able to do it, and there's a way to do it but you're uncertain about it.
    Shall is almost the same as must. I shall means that you are able to do it, and that you actually are going to do it, you need to.

I think that must've cleared it up for ya. Anything, just MP me!

15. Sercelda

Sercelda Usuário

Err.. well :)

Just a comment...

Can give the idea of power...

May give the idea of permission...

But my dought:

What's hell mean "phear". I believe that this word is an English one, i saw it at the frase: "Phear the penguin". Is the same of fear?

16. Paraíba Hi-Tech

Paraíba Hi-Tech Cabra Arretado

"Phear"

I looked up this word in the dictionary, but i couldn't find it!
    Are you sure it's spelled correctly???

17. Sercelda

Sercelda Usuário

18. V

V Saloon Keeper

This is, like, a joke. :roll:

They've deliberately mispelled "Fear", just for fun.

Like in "Mortal Kombat".

Righty-right? :wink:

19. Alex deLarge

Alex deLarge Usuário

passive voice is verry difficult
    and i'm verry focked in the test
    and my inglish is verry good :lol:

20. Sercelda

Sercelda Usuário

Hummm.. it´s satisfatory...

Thanks V

Compartilhar