• Caro Visitante, por que não gastar alguns segundos e criar uma Conta no Fórum Valinor? Desta forma, além de não ver este aviso novamente, poderá participar de nossa comunidade, inserir suas opiniões e sugestões, fazendo parte deste que é um maiores Fóruns de Discussão do Brasil! Aproveite e cadastre-se já!

Alien, o Oitavo Passageiro (Alien, EUA/Reino Unido, 1979)

Sua nota para o filme:


  • Total de votantes
    9

Morfindel Werwulf Rúnarmo

Geofísico entende de terremoto
ALIEN_poster_by_nuke_vizard.jpg

Sinopse: Uma nave espacial, ao retornar para Terra, recebe estranhos sinais vindos de um asteróide. Ao investigarem o local, um dos tripulantes é atacado por um estranho ser. O que parecia ser um ataque isolado se transforma em um terror constante, pois o tripulante atacado levou para dentro da nave o embrião de um alienígena, que não para de crescer e tem como meta matar toda a tripulação.

Direção: Ridley Scott

Elenco: Tom Skerritt, Sigourney Weaver, Veronica Cartwright, Harry Dean Stanton, John Hurt, Ian Holm, Yaphet Kotto, Bolaji Badejo, Helen Horton

Trailer

IMDb

Curiosidades:

- Inicialmente, o diretor de Alien, O 8º Passageiro seria Walter Hill, que posteriormente desistiu do projeto, abrindo espaço para a contratação de Ridley Scott.

- Uma das primeiras versões do roteiro tratava a personagem Ripley como um homem.

- Originalmente, a Tenente Ripley seria interpretada por Veronica Cartwright, mas os produtores decidiram substituí-la por Sigourney Weaver.

- O roteiro original previa uma cena de sexo entre Ripley e Dallas, mas esta cena não foi rodada durante as filmagens.

- A face frontal da cabeça do Alien foi feita inspirada em um crânio humano.
 
Para quem ainda não viu, eis a mais famosa cena deletada de Alien, a chamada "cocoon scene":


Embora seja, por si só, bacana, dá para entender porque foi cortada da montagem final, já que atrapalharia o ritmo do filme justo em seu clímax. Que eu saiba, o Ridley Scott reinseriu essa cena na versão da Quadrilogy box, mas só a pedido da Fox. Ele declarou que, embora essa seja chamada de Director's Cut, a versão definitiva para ele é a do cinema. :roll:
 
Embora seja, por si só, bacana, dá para entender porque foi cortada da montagem final, já que atrapalharia o ritmo do filme justo em seu clímax.

Pior que eu não senti que atrapalhou, considerando que o filme é basicamente isso: a calmaria pontuada pela tensão, sem falar que essa cena foi uma boa forma de ligar este filme com os acontecimentos do segundo, explicando como os alienígenas se reproduziram em tão grande quantidade.

EDIT: Ah, sobre essa cena, esqueci de falar: na Versão do Diretor ela é mais curta. É basicamente ela entrando no corredor, vendo o corpo dos dois, parece transtornada, Dallas olha pra ela (?) e pede pra morrer, e ela dispara o lança-chamas. Pouco mais de um minuto em vez dos três dessa cena cortada.

Que eu saiba, o Ridley Scott reinseriu essa cena na versão da Quadrilogy box, mas só a pedido da Fox. Ele declarou que, embora essa seja chamada de Director's Cut, a versão definitiva para ele é a do cinema. :roll:

Talvez pela versão de cinema deixar tudo no nível do subentendido, como a participação de Ash no esquema da Yutani, algo que é posteriormente descoberto por Dallas. Aumentando o tempo de Dallas em cena, às vezes parece que quem estrela o filme é o Tom Skerritt, e não a Sigourney Weaver - mas ei, eu achava que essa era a intenção! :lol:
 
Última edição:
Pior que eu não senti que atrapalhou, considerando que o filme é basicamente isso: a calmaria pontuada pela tensão, sem falar que essa cena foi uma boa forma de ligar este filme com os acontecimentos do segundo, explicando como os alienígenas se reproduziram em tão grande quantidade.

Confesso que depois que li aquela declaração do Scott eu perdi a vontade de ver essa "versão do diretor". Achei que essa cena entraria justamente no momento em que o filme deixa de ser "calmaria pontuada pela tensão", na reta final. Talvez eu dê uma olhada nessa versão, já que você diz que a inclusão da cena não prejudicou o filme.

Uma curiosidade: a director's cut é mais curta que a versão do cinema, uma das raras vezes em que vi isso acontecer (o Ridley Scott acabou podando outras coisas, fazendo o filme ficar cerca de 1 minuto mais curto).

Talvez pela versão de cinema deixar tudo no nível do subentendido, como a participação de Ash no esquema da Yutani, algo que é posteriormente descoberto por Dallas.

Eu vi as cenas cortadas e elas realmente explicitam as situações, mas prefiro que as tensões fiquem implícitas, isso torna o filme mais poderoso, na minha opinião.

Aumentando o tempo de Dallas em cena, às vezes parece que quem estrela o filme é o Tom Skerritt, e não a Sigourney Weaver - mas ei, eu achava que essa era a intenção! :lol:

Na versão do cinema também é essa a intenção, não? Mesmo Dallas tendo menos tempo de tela que na DC.


Para quem já viu o filme, eis uma análise da cena do refeitório, pelo Pablo Villaça, que inclusive toca nessa questão da Ripley vir gradualmente para o centro da narrativa:

 
Eu vi as cenas cortadas e elas realmente explicitam as situações, mas prefiro que as tensões fiquem implícitas, isso torna o filme mais poderoso, na minha opinião.

A cena dos casulos acho que merecia permanecer pois fazia a ponte com O Resgate. É o que eu acho, só isso.

Na versão do cinema também é essa a intenção, não? Mesmo Dallas tendo menos tempo de tela que na DC.

Ah sim, mas estava pensando no roteiro em si com o aumento do tempo de tela dele na Versão do Diretor, como na cena em que ele acessa os computadores da nave e a cena do casulo.
 
There's a Bunch of Gorgeous Alien Art Being Released For Alien Day
Germain Lussier
Yesterday 9:00pm
yxhtpixwdwgjbrrvhoqm.jpg

Tuesday, April 26, aka 4-26 (as in LV-426), has been dubbed “Alien Day.” To celebrate, several different companies and brands have teamed up to do events related to Ridley Scott’s masterpiece. There will be screenings, Q&As, art shows, special merchandise, and more.

Out of everything, though, our favorite things about the day are the limited edition posters being released.

These first three pieces are all from Mondo and will be released at noon EST. Info is in the descriptions and at this link.


tgiyfpjmp5mdhckn5cwd.jpg
By Jay Shaw, edition of 70. 18.5"x24.5" solvent print on 9mil front print backlit polyester film.
dqk2mrfdwyjmux5rdcxf.jpg
by Mike Saputo, edition of 225. Variant color also available.
fnw9qgxpxofx7opzpobt.jpg
by Kilian Eng, edition of 300.
Next are these pieces from the Bottleneck Gallery. The third one, by Laurent Durieux, will be on sale Wednesday at noon EST. The other two will be available on Tuesday at noon EST. There’s more information at this link.

ekhg29slcccmjpv0j4kt.jpg
by Chris Skinner, edition of 175
u3esupcwt8znvcmtmc0t.jpg
by Mark Englert, timed edition with glow in the dark inks. Variant edition of 225 also available.
haeerwqcikre2rbpf6jv.jpg
by Laurent Durieux, edition of 550. Variant edition also available.
Here are some pieces from Acme Archives. They’re helping with not one, but two art shows, one in Los Angeles and another in Chicago. Here are a few examples. More info here.

doukttumnnmisayevwuc.jpg
Aliens: Nemesis by Randy Martinez
bjbimw38rdnlvmznfkdh.jpg
Aliens: Issue #3 by Raymond Swanland
ltqngusypy6c5oslbmhn.jpg
In Space No One Can Hear You Scream by Louis Solis
dgmwy6g5kqgruezepmtw.jpg
Jones by Thomas Walker
scul4tc5bheqahsamkaj.jpg
Here Jones by Little Friends of Printmaking
dd1ukgrhbg3vnx5lyvnm.jpg
Rage by Orlando Arocena
xxsrgyrlmdfnj6xofdmm.jpg
Get to Medical! by Louis Solis
Smaller independent sites are getting in on the action too. Here are two pieces by Wooden Nickel, each in both 18 x 24 and 24 x 36 inch options. They’ll go on sale at 3pm EST Tuesday at this link.

f0ru0jcbrrrmzbidxt8x.jpg
by Christopher Shy
jmidqcnmt1yi6jctvwrr.jpg
by Christopher Shy, variant edition also available.
But wait ... there’s more! Mondo is also releasing a new pressing of their Aliensscore (with an amazing surprise in the vinyl) and the first release of thePrometheus score. More info here but they’ll be available Tuesday as well.

utpl3tyxfqdjiz2owqju.jpg
eklhcl0zgbqeqsgzjt78.gif
wkih234oygpro3ibb7zz.jpg
For more info on Alien Day events, visit http://www.alienanthology.com/.
 
Veronica Cartwright discusses the famous chestburster scene from 'Alien'
July 19, 2013

While Veronica Cartwright was at New Beverly Cinema talking about “The Right Stuff,” filmmakerBrian McQuery couldn’t help but ask her a question about another famous movie she starred in, “Alien.” Specifically, he wanted to know more about the “chestburster” scene which is one of the film’s most horrifying moments. The story behind this scene has been told over and over again throughout the years, but Cartwright was still willing to talk and clear up a few things about it.

Legend has it that neither Cartwright nor the other actors in “Alien” had any idea of what exactly was going to erupt from John Hurt’s chest. Cartwright, however, said that the actors had read the script and knew that something was supposed to come out of there. Also, she and Sigourney Weaver had a scene where they were supposed to know what it looked like, but they had no clue what they were going to be talking about. As a result, they visited the studio where the infant alien was being built.

“A few weeks earlier we had gone down and seen the little mockup of that little penis guy with the tail, but it wasn’t working at that point,” Cartwright said of the alien. “It was sort of a gray thing and the artists were saying ‘oh his teeth will be like this and he breathes…’ It was just like a little puppet thing that came out.”

Then came the day when the “chestburster” scene was shot, and Cartwright described it as though she had just filmed it yesterday.

“We’re all upstairs in the dressing room and they take John (Hurt) down, and for four hours we never saw John. John was having his false chest made,” Cartwright said. “When we were told that we could come down to the set, the entire set was dressed in plastic, everybody’s wearing raincoats, and there were big buckets of this awful stuff that smelled like formaldehyde. It stank and you gagged when you first went in there.”

“So here’s John packed in this thing, and they had four cameras so that they would get everybody’s reaction,” Cartwright continued. “What happens is that they cut the t-shirt so that the puppeteer could push the thing through, so we all start leaning forward because you’re just fascinated to see what’s going to happen. One of the effects guys told me, ‘oh you’ll be getting a little blood on you,’ and I said, ‘oh okay.’ Not thinking, I leaned right into it. I had a jet pointed at my face, and it just shot me square in the face. It was unbelievable, and then I backed up and (in the dallies it’s the most hysterical thing) my knees hit the back of a set piece and I flipped upside down to where you can see my cowboy boots sticking up above. I did not expect to get shot with a full blast of blood.

Cartwright pointed out that the scene was done in just one take, and McQuery replied that her reaction looked “really real!” The audience at the New Beverly laughed loudly in agreement with him on that.

“Years later I worked with that same guy and he said, ‘sorry about that!’ How rude,” Cartwright said.

Looking back, Cartwright described “Alien” as being a very “sweaty” movie because the cast would come on the set in the morning and get covered in glycerin from a pumper. She described that as being “so gross” but that in the end it was an experience.

While she was primarily at New Beverly Cinema to talk about “The Right Stuff,” the audience was glad that McQuery asked Cartwright about the making of Ridley Scott’s classic 1979 film. Just when you think you have heard the definitive story about a classic movie scene, one of its participants comes around to inform you of one or two details you might have missed.

Fonte: http://www.examiner.com/article/ver...sses-the-famous-chestburster-scene-from-alien
 

Valinor 2023

Total arrecadado
R$2.404,79
Termina em:
Back
Topo